Před pár dny jsem měl v autě rozhovor s kolegyní, která se krátce předtím zúčastnila jakéhosi koučovacího (tohle slovo fakt nesnáším) sezení. Jak nám ubíhala cesta z Hradce Králové na Prahu, bavili jsme se o jejím profesním rozvoji a vzdělávacím programu, do kterého jsme ji jako firma přihlásili a na jehož konci bude muset složit poměrně těžkou zkoušku. Když jsem se jí zeptal jak se cítí a jak jí jde příprava, řekla věc, která mě trochu uzemnila - v pozitivním slova smyslu: "Zkouška je za odměnu".
Ano, zkouška je za odměnu. Do téhle doby jsem nevěděl, že Tahle otázka vypadá jako už tisíckrát ohraná písnička, ale neustále vzbuzuje mnoho vášní. Jedni tvrdí, že předškolní angličtina absolutně nemá smysl, druzí zase, že předškoláci získají významný náskok pro budoucí učení. (Ne)překvapivě jsou obě tvrzení podložena mnohými velmi i málo seriózními studiemi. A to zhruba v poměru 50:50. Co si z toho vybrat?
|
|